selamat datang

ruangan ini adalah untuk bersama menyatakan pendirian. biarpun mungkin pahit tapi harap manis juga akhirnya

Ahad, 16 Mei 2010

Sambutan Hari Belia terbesar





PUTRAJAYA 15 Mei – Sambutan Hari Belia Negara 2010 pada hari kedua karnival itu diadakan cukup meriah dengan puluhan ribu pengunjung membanjiri lokasi-lokasi program di sekitar pusat pentadbiran kerajaan Persekutuan ini.

Sambutan kali ini begitu bermakna dengan kehadiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang meluangkan masa melawat setiap lokasi program yang dianjurkan.

Beliau diiringi Menteri Belia dan Sukan, Datuk Ahmad Shabery Cheek bersama dua timbalannya, Datuk Razali Ibrahim dan Wee Jeck Seng.

Lokasi pertama yang dilawatinya adalah Gelanggang Futsal Putrajaya di mana berlangsungnya Kejohanan Rentap Futsal Putrajaya Kosmo!

Kehadiran Perdana Menteri ternyata dinanti-nantikan oleh ribuan belia terdiri daripada pemain dan penonton yang membanjiri kompleks futsal itu.

Najib menyifatkan program-program yang dianjurkan oleh Kementerian Belia dan Sukan (KBS) sentiasa mendapat sambutan yang menggalakkan.

“Dengan adanya sambutan Hari Belia Negara, corak seperti ini terbukti amat tepat kerana mendapat sambutan luar biasa dan luar dugaan,” katanya.

Sebanyak 88 acara dan aktiviti menanti pengunjung sempena sambutan Hari Belia Negara 2010 di Putrajaya bermula semalam hingga Ahad ini.

Perdana Menteri seterusnya meluangkan masa menyaksikan aksi drift menerusi Cabaran Good Year anjuran Kelab Sukan Bermotor Integrasi di Presint 3.

Beliau kemudiannya melancarkan Myideas serta Kreatif GiG‘S di pekarangan Menara KBS yang merupakan program usahasama Yayasan Inovasi Malaysia (YIM) dengan Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI) dalam memperkasakan lagi golongan belia negara.

Seterusnya Persiaran Perdana Presint 3 menjadi persinggahan Perdana Menteri yang mengunjungi gerai-gerai jualan dan pameran pelbagai institusi pengajian tinggi dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

Sementara itu, Perdana Menteri, menyampaikan Anugerah Belia Negara 2010 di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) di sini.

Anugerah sempena Hari Belia Negara 2010 itu adalah sebagai satu bentuk pengiktirafan kerajaan kepada golongan belia dan organisasi mereka yang cemerlang serta berjasa kepada pembangunan belia di negara ini.

Tiada ulasan: