selamat datang

ruangan ini adalah untuk bersama menyatakan pendirian. biarpun mungkin pahit tapi harap manis juga akhirnya

Rabu, 12 Mei 2010

KES PELANCONG MALAYSIA DI HALANG KE DANOK



Para pengusaha van dari Thailand bertindak menyekat kira-kira 30 bas dari Malaysia memasuki negara itu sebagai bantahan terhadap tindakan penguatkuasaan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) negara ini terhadap mereka.
Apa yang dilakukan bagaikan samseng jalanan. biarpun akan menyekat pelancongan di negara mereka sendiri, tetapi pengusaha dari siam ini bagaikan tidak menghormati undang-undang negara Malaysia (tempat mereka cari makan). sebaiknya Kerajaan Negeri Kedah selaku negeri yang bersempadan dengan siam mengambil tindakan tegas berkaitan perkara ini. tetapi apa yang terjadi adalah sebaliknya. sikap berdiam diri atau mungkin "tak tau" MB Kedah menyebabkan mereka yang mencari makan di Kedah boleh tunjuk taring dengan kerajaan negeri. akhirnya apa yang akan dilakukan adalah dengan menuding jari kepada agensi kerajaan pusat yang menjalankan tugas mengikut prosedur yang telah ditetapkan.
Dimanakah exco pelancongan negeri kedah? apakah yang dia dok buat. silap2 masa kejadian exco nie pulak dok dalam siam. meninjau. sebab itulah dia dok diam. sebaiknya PAS kena sedar dah bahawa mereka sedang memerintah negeri kedah. kena buat kerja la. jangan dok makan gaji saja. entah la. aku pun "tak tau".

Tiada ulasan: